Dag 0 - Reisverslag uit Bergen aan Zee, Nederland van Rens en Yvonne Korver - WaarBenJij.nu Dag 0 - Reisverslag uit Bergen aan Zee, Nederland van Rens en Yvonne Korver - WaarBenJij.nu

Dag 0

Blijf op de hoogte en volg Rens en Yvonne

24 September 2017 | Nederland, Bergen aan Zee

In de derde week van september besloten we om weer eens een LAW- wandeling te maken. We hebben gekozen voor het Trekvogelpad.
Het Trekvogelpad, ook wel ‘Pieterpad-Overdwars’ genoemd, is het langste natuurpad van Nederland! Het loopt van Bergen aan Zee dwars door Midden-Nederland naar Usselo vlakbij de Duitse grens. De lengte van deze wandeling is 414 km.
Aan het Pieterpad zijn we in november 2004 begonnen en hebben deze in verschillende etappes / periodes gelopen, tot en met oktober 2009. Dat vonden toch wel wat lang en deze keer willen we het toch wel wat sneller doen en hopen het in 1 of 2 jaar te kunnen afronden.
Afgelopen week zijn we met de voorbereidingen begonnen …. en allereerst zijn we lid geworden van de Stichting Vrienden op de Fiets, waarmee we voor een redelijk prijs bij particulieren kunnen overnachten. Dat reserveren voor aankomende week viel niet mee, maar is uiteindelijk gelukt op één na. De laatste nacht verblijven we in een commerciële B&B, en dat is dan wel wat duurder, maar een andere mogelijkheden was er niet.
Vervolgens hebben we een checklist gemaakt, van wat er zoal mee moet en kwamen al snel tot de conclusie dat de 2 Vaude-rugzakken van 25 ltr, niet voldoende waren om al onze spulletjes mee te nemen, dus nog snel even naar Beversport om 1 grotere rugzak aan te schaffen.
De route is bewegwijzerd, zoals alle LAW-wandelingen, maar gelukkig is deze ook te downloaden in de GPS, dus dat hebben we gedaan. Helaas is het Trekvogelpad-boekje met de beschrijvingen van de etappes op dit moment niet voorradig, dus hebben we vooraf de belangrijkste punten op internet opgezocht en in een dagboekje genoteerd.
a.s. dinsdag gaan we op pad ......